Kerékpárosbarát városok workshop Szarvason

Az Európai Mobilitási Hét szarvasi eseménysorozatához kapcsolódóan, a szeptember 22-i autómentes napon került sor a Magyar CIVINET 21. találkozójára a Szarvasi Arborétum vendégházában.

A délelőtt folyamán Kovács Virág hazai, európai és ázsiai kerékpártúrák tapasztalatai alapján mutatta be a kerékpáros turisták igényeit, ennek nyomán a hazai útvonalfejlesztésekről és -kijelölésekről is szó esett. Kozák Balázs, Kovács Virág és Ghira Zsófia (Mobilissimus) a szarvasi és békésszentandrási szemléletformáló tevékenységek – kerékpáros kisokos, térkép, bringázz a munkába kampány, bringásreggelik, iskolai oktatási program és más rendezvények – friss tapasztalatairól számoltak be.

A kerékpárosbarát városok témáját felvezető nyitóelőadást Sztaniszláv Tamás tartotta a szakmai találkozó meghirdetésében is együttműködő KETOSZ képviseletében, az infrastruktúra, a közlekedésbiztonság és a szemléletváltás szempontjaira kitérve. Opauszki Zoltán Békéscsaba hivatásforgalmi és szabadidős célú kerékpárosbarát fejlesztéseit – például a Wenckheim-kerékpárút projektet – és szemléletformáló tevékenységét mutatta be. kerékpározás szerepére jellemző a városban, hogy 2020-ban az Andrássy út bizonyult a legforgalmasabbnak a Magyar Közút által számlált 106 helyszín közül. Barna Zsolt (Értékterv) a kerékpáros (és gyalogos) forgalom mérésének állandó és ideiglenes mérésére alkalmas technológiákat, megoldásokat ismertette.

Sebők Máté (BKK) a tágabban vett aktív- ill. mikromobilitás fogalmából, illetve az élhető város céljából levezetve mutatta be a fővárosi kerékpárosbarát fejlesztéseket (kerékpárforgalmi létesítmények mellett pl. mikromobilitási pontokat), a Bubi 2.0 közbringarendszer sikerét, valamint a szemléletformálás és kommunikáció szempontjait. Pázmány Péter Szeged komplex kerékpárosbarát megközelítéséről – többek között a hálózatfejlesztésről, biztonságos kerékpárparkolókról, a fenntartható munkahelyi mobilitást a nagyfoglalkoztatókkal közösen előmozdító SASMOB projektről – beszélt, és két videóval bemutatta az Oskola utca és a Stefánia megújulásának európai színvonalú kommunikációját is.

A programot egy kerékpáros bejárás zárta az idén megújult szarvasi kerékpárforgalmi hálózat különböző megoldásainak, valamint az Értékterv által telepített ideiglenes kerékpár- és gyalogosszámláló berendezés megtekintésével.

A Magyar CIVINET korábbi eseményeiről:

Gyalogosbarát városok: https://mobilissimus.hu/hirek/gyalogosbarat-varosok

Mikromobilitás a járvány előtt, alatt és után: https://mobilissimus.hu/hirek/mikromobilitas-jarvany-elott-alatt-es-utan

Munkahelyi mobilitás: https://mobilissimus.hu/hirek/sasmob-magyar-civinet-virtualis-talalkozo-...

Jógyakorlatok a járvány idejére: https://mobilissimus.hu/hirek/jogyakorlatok-jarvany-idejere

Véget ért a SUNRISE projekt, megmutatjuk, milyen fejlesztések történtek a budapesti mintaterületen. A Horizont 2020-as projekt célja az volt, hogy új, együttműködésen alapuló megoldásokat dolgozzon ki, teszteljen és értékeljen a városrészi szintű mob...
Tovább »

2022. január 13.
A fenntartható városi közlekedéssel foglalkozó Magyar CIVINET célja, hogy magyar nyelven biztosítsa a tapasztalatcsere lehetőségét a magyarországi, valamint a magyar nyelvet (is) használó határon túli városok között, illetve segítse a CIVITAS program...
Tovább »

2022. január 11.
Megjelent a Magyar CIVINET 23. hírlevele, mely ezen a linken olvasható. A Magyar CIVINET hírlevelére ITT lehet feliratkozni. Aktuális városi közlekedést érintő hírekről és érdekességekről a Magyar CIVINET Facebook oldalán tájékozódhat.
Tovább »

2021. december 06.