PROSPERITY innovációs összefoglaló a dokkoló nélküli közbringa szolgáltatások szabályozásáról

A PROSPERITY projekt keretében a Mobilissimus összefoglalót készített a dokkoló nélküli közbringa szolgáltatások szabályozásáról, mely – a technológiai megoldások és üzleti modellek gyors változása miatt – arra vállalkozhat, hogy pillanatképet adjon a 2018. augusztusi helyzetről.

A közbringa (kerékpáros közösségi közlekedési rendszer) koncepció évtizedek óta ismert, de az ezredforduló óta ezek a rendszerek elterjedtek az egész világon, és számos város fenntartható mobilitási kínálatának részévé váltak. Hagyományosan a közbringák városszerte elhelyezett gyűjtőállomásokon érhetők el. A technológia gyors fejlődésével és új üzleti modellek megjelenésével új közbringa-szolgáltatók léptek színre dokkoló nélküli (szabad gyűjtésű) szolgáltatásokkal, és terjedtek el a 2010-es évek végén, különösen nagy mértékben Kínában. Világszerte való megjelenésük a városokban ugyanakkor nem aknázta ki teljeskörűen a mobilitás javításának a koncepcióban rejlő lehetőségeit, és negatív mellékhatásokkal is járt, ami szükségessé tette, hogy a városok szabályozásokat dolgozzanak ki.

Az összefoglaló itt tölthető le (angol nyelven).

További innovációs összefoglalókért és más szakmai anyagokért keresse fel a PROSPERITY honlapját!

Kapcsolódó projekt: 
A hazai városok közösségi közlekedése évtizedek óta összetett történet, sokféle modellel. Közös tulajdonságuk, hogy folyamatos út- és kiútkeresés jellemzi azokat, hosszú távon kiszámítható és tervezhető gondolkodás helyett rövidtávú döntések és folya...
Tovább »

2019. április 09.
A Budafoki út megújítását kísérő közösségi tervezés részeként 2019. április 4-én, a Kortárs Építészeti Központban megrendezett véleményező fórumon vitatták meg a résztvevők az út fejlesztésének három lehetséges, koncepcionális változatát, majd voksol...
Tovább »

2019. április 08.
A CityWalk projekt gyalogosbarát városokról szóló konferenciáját 2019. március 26-án rendezték meg Nagyváradon, a városházán. Az esemény a városokban a fenntartható közlekedési módok előtt álló akadályokra fókuszált, összhangban az INTERREG Duna Tran...
Tovább »

2019. április 05.