A hazai nagyvárosok környezetében az elmúlt évtizedek intenzív lakóterületi fejlődése miatt mára általánosan nagyon kedvezőtlen közlekedési körülmények alakultak ki, amelyeket a klasszikus forgalomtechnikai szaktudással ritkán sikerül jól kezelni. Az iskolák, óvodák környékén kialakuló állapotok (parkolóhelyhiány, torlódások), a kertvárosi területeken megjelenő túl nagy és túl gyors átmenőforgalom, a kiépített forgalomcsillapítások gyakori kudarcai mind egy okra vezethetők vissza: ezek nem forgalomtechnikai, hanem koncepcionális gondok, ezért kezelésüket is ennek megfelelően kell végiggondolni.
A megoldásként gyakran használt beavatkozások (fekvőrendőrök, egyirányúsítások, sebességkorlátozások, tempo 30 övezetek kialakítása) kritikája az a forgalmi helyzet, amit Budapest környékén csaknem mindenhol tapasztalunk. További probléma, hogy az általában szűkös forrásokból kisköltségű megoldások lesznek, ezeknek a hatása pedig még korlátosabb, szerepük inkább a lakosság megnyugtatásában van.
A Mobilissimus élen jár a nehezen megoldható mobilitási kérdések koncepcionális kezelésében. Az agglomerációs térségben gyakori típusproblémákra, mint például az iskolák, óvodák környékének forgalmi viszonyaira, a kertvárosokat sújtó jelentős átmenőforgalom problémáira, a gyaloglás és a kerékpározás hálózatainak hiányára a nagy egészet is szem előtt tartó, működő megoldásokat kínálunk és szükség szerint adaptálunk.
Mit ajánlunk?
- Megoldhatatlannak tűnő közlekedési problémák leegyszerűsítése és megoldhatóvá tétele
- Működő területi szintű forgalomcsillapítási megoldások kidolgozása
- Oktatási és nevelési intézmények környezetének mobilitási tervei
- Kerékpáros és gyalogos hálózatok tervezése
- Budapesti agglomerációs kerékpáros stratégia (2021– folyamatban)
- Vecsés kerékpárforgalmi hálózati terve (2022– folyamatban)
- Az új forgalmi koncepciók társadalmasítása, a lakosság tájékoztatása, bevonása
- Távlatos, megvalósítható forgalomcsillapítási víziók és koncepciók kidolgozása
- A budapesti agglomeráció P+R és B+R koncepciója (2019–2020)