A Korszakalkotók kampány célja, hogy bemutassa azokat a szakembereket, akik a saját területükön aktívan tesznek egy fenntarthatóbb jövőért. A kampányban különböző szektorok képviselői szólalnak meg, akik a környezeti fenntarthatóságot helyezik munkájuk középpontjába. Közöttük van a Mobilissimus két ügyvezetője, Ekés András és Gertheis Antal, akik a fenntartható közlekedés jövőjéről, kihívásairól és lehetőségeiről osztják meg gondolataikat.
Ekés András, a Mobilissimus egyik alapítója, a kampány keretében – Széchenyi István szerepében – Csuja Imrének válaszolt a szakmai pályafutását és a fenntartható közlekedés iránti elköteleződését érintő kérdésekre. Beszél arról, hogy miért döntött úgy, hogy egy új szakmai irányba indul el, ahelyett, hogy egy hagyományos foglalkozást választott volna. Emellett megosztja elképzeléseit arról, hogyan képzeli el a világot 10 év múlva, és üzen azoknak is, akik aggódnak a zöld átállás munkaerőpiaci hatásai miatt.
Nézd meg a teljes interjút:
Gertheis Antal, a Mobilissimus másik ügyvezetője, a kampány során megosztja gondolatait a fenntartható mobilitás szerepéről és fontosságáról. Az interjúban kifejti, hogy mivel is foglalkozik pontosan a Mobilissimus, miért tartja elengedhetetlennek a fenntartható mobilitási megközelítést a jövő szempontjából, és melyik projektjére a legbüszkébb. Beszél arról is, milyen lenne az ideális városi közlekedés, és hogyan képzeli el a világot egy évtized múlva.
Nézd meg a teljes interjút:
A Korszakalkotók kampányban számos más fenntartható vállalkozás képviselője is részt vesz, például a SoundWool (zengéscsillapító textil megoldások), a GeoInvest (épületenergetikai fejlesztések) vagy a GreenGo (közösségi autómegosztás).
A kampány során készült egy rövid videósorozat is, amelyben a résztvevők – köztük Ekés András és Gertheis Antal – elmondják, hogy szerintük milyen akadályai vannak a globális környezeti válság megoldásának, mi az, ami őket motiválja a fenntartható jövő érdekében, és milyen támogatásra lenne szükség ahhoz, hogy a technológiai fejlődés valódi változást hozzon. Emellett szó esik arról is, milyen érzelmeket vált ki belőlük a klímaváltozás gondolata, és azt is elárulják, hogy ha választaniuk kellene, inkább a csokoládéról vagy a borról mondanának-e le.
Nézd meg a kampányban készült többi interjút és a rövid videókat a kampány youtube csatornáján:

További információk a kampányról
A Korszakalkotók – Zöld galléros világformálók kampányt a Cleanwashers csapata indította, hogy felhívja a figyelmet azokra a vállalkozásokra, amelyek aktívan tesznek a fenntartható jövőért. A teljes kampányról és további résztvevőkről bővebben olvass a kampány honlapján és facebook oldalán.