Zugló vasúti megállóhely jövője a Várostervezési Napokon

A BME szakkollégiumai által szervezett Várostervezési Napok komplex tervezési feladatában idén Budapest egyik mobilitási szégyenfoltját, Zugló vasúti megállóhelyet és környezetét kellett felkarolni. A közlekedésmérnökök, építész- és építőmérnökök, valamint tájépítészek által alkotott csapatok megpróbálták a szinte lehetetlent: a város egyik legkeresettebb, mégis méltánytalanul elhanyagolt közlekedési csomópontját élhető és funkcionálisan komplex városi felületté alakítani. A közlekedésben és városfejlesztésben érintett cégek, tervezőirodák, valamint az egyetemi szféra részvételével alkotott zsűri elé jó néhány olyan elképzelés került, amely koncepcionális megközelítésből kiindulva, a közlekedés és a városfejlesztés egészséges szinergiájára irányuló megoldásokat alkalmazott, és hozott létre korszerű, de léptékében nem túlzó intermodális teret. A Mobilissimus részéről Ekés András szakmai konzulensként és a zsűri elnökeként vett részt az eseményen.

A képek a VTN hivatalos felvételei, valamint a győztes pályamű készítőinek alkotásai.

Mátészalkát intenzív közúti kapcsolatok kötik tágabb és szűkebb környezetéhez, ezek közül is messze kiemelkedik a Nyíregyházára tartó forgalom, illetve a városon ma átmenő nemzetközi áramlat forgalma. A napi közel 200 kamion (irányonként) egyébként m...
Tovább »

2020. október 01.
Mátészalka térségi kapcsolatai
Mátészalka Magyarország északkeleti részének fontos városa, amely központi szerepet játszik a terület városhálózatában. A város jelentős távolságra esik a nagyobb központoktól: a megyeszékhely Nyíregyháza 52 km-re nyugatra, a gyorsan fejlődő Debrecen...
Tovább »

2020. szeptember 24.
A rendszerváltás óta folyamatos és jelentős átalakulás jellemzi Szeged közlekedését. A helyi közösségi közlekedés fokozatosan visszaszorulni látszik, a kerékpárt használók tábora egyre szélesebb, és közben jelentősen több az autó a városban. Szeged k...
Tovább »

2020. szeptember 22.