Zugló vasúti megállóhely jövője a Várostervezési Napokon

A BME szakkollégiumai által szervezett Várostervezési Napok komplex tervezési feladatában idén Budapest egyik mobilitási szégyenfoltját, Zugló vasúti megállóhelyet és környezetét kellett felkarolni. A közlekedésmérnökök, építész- és építőmérnökök, valamint tájépítészek által alkotott csapatok megpróbálták a szinte lehetetlent: a város egyik legkeresettebb, mégis méltánytalanul elhanyagolt közlekedési csomópontját élhető és funkcionálisan komplex városi felületté alakítani. A közlekedésben és városfejlesztésben érintett cégek, tervezőirodák, valamint az egyetemi szféra részvételével alkotott zsűri elé jó néhány olyan elképzelés került, amely koncepcionális megközelítésből kiindulva, a közlekedés és a városfejlesztés egészséges szinergiájára irányuló megoldásokat alkalmazott, és hozott létre korszerű, de léptékében nem túlzó intermodális teret. A Mobilissimus részéről Ekés András szakmai konzulensként és a zsűri elnökeként vett részt az eseményen.

A képek a VTN hivatalos felvételei, valamint a győztes pályamű készítőinek alkotásai.

Miért vannak dugók Budapesten és a bevezető utakon, és mi lenne a valódi megoldás? Mit okoznak a közelgő beruházások, mint a Lánchíd, az Alagút vagy a Blaha Lujza tér felújítása, és mi változik az átépítés után? Van-e előremutató szemlélet ma Budapes...
Tovább »

2018. május 16.
szakmai konferencia Jan Gehl előadásával Veszprémben A hazai városfejlesztő szakma számára kiváló lehetőséget adott a május 7-i, veszprémi konferencia, amely körüljárta mindazokat a kihívásokat, melyekkel napjainkban szembesülnek városaink. A Paradig...
Tovább »

2018. május 14.
Hogyan jussunk el a jövőképtől a mobilitási tervek projektjeinek kiválasztásáig, majd a kiválasztott intézkedések mérhetőségéig? Ezen kérdésekre keresték a választ a CIVITAS SUMPs-Up projekt keretében, a prágai városházán megrendezett szakmai fórum r...
Tovább »

2018. május 04.