Városi személyközlekedés és klímasemlegesség

A Levegő MunkacsoportA személyközlekedés legjobb gyakorlatain túl” EUKI projektjének szemináriumát a Magyar CIVINET szervezésében valósítottuk meg. A projektet Vargha Márton mutatta be.

Az Európai Unió 100 klímasemleges és intelligens város misszióját Laura Hetel (Európai Bizottság) mutatta be, kitérve az Európai Unió által a városoknak nyújtott támogatásra, finanszírozási lehetőségekre is. A programba beválasztott három magyarországi város bemutatását a Pécset képviselő Horváth Kristóf (EX ANTE) kezdte, a mobilitás és hozzáférés kérdését, illetve ezzel összefüggésben a közlekedési igények csökkentését szolgáló megoldásokat is felvetve. Szunyogh László, Miskolc főépítésze a város struktúrájából, külső és belső kapcsolatrendszeréből vezette le a fejlesztési javaslatokat, melyek révén Miskolc közelebb kerülhet víziójához, hogy az ország legélhetőbb nagyvárosa legyen. Bodor Ádám (BKK) számszerűen bemutatta, hogy Budapest közlekedésének klímasemlegessé válása a Budapesti Mobilitási Terv modal split célja mentén milyen jelentős átrendeződést tesz szükségessé a módváltásban. Kitért a közösségi közlekedési járműpark megújításának dilemmáira és a forgalomcsillapítási stratégiára is.

„A személyközlekedés legjobb gyakorlatain túl” projekt keretében kifejlesztett TEDiT online modellező programot a résztvevők kiscsoportos, interaktív bemutatón ismerhették meg. A programmal kilenc közlekedési mód egyes jellemzői változtatásának hatását lehet vizsgálni az egy főre jutó éves személyközlekedési széndioxid kibocsátásra.

A szeminárium programját záró panelbeszélgetésre az előadókhoz Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke csatlakozott. Élénk vita alakult ki a „klímasemleges város” célkitűzése és az energiaválság összefüggéseiről, a klímasemlegesség elérésének eszközeiről, és ezen belül többek között a roncsautóimportról, az alacsony kibocsátási övezetek bevezethetőségéről, illetve a parkoláspolitikáról.

Támogató: Levegő Munkacsoport „A személyközlekedés legjobb gyakorlatain túl” projekt – "Beyond Best Practices in the Passenger Transport Sector" funded by the European Climate Initiative (EUKI Project – 17.9045.0-002.97)

Köszönjük a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt-nek a helyszín és technikai támogatás biztosítását!

A Mobilissimus elkészítette a törökbálinti Köztársaság téri iskola mobilitási tervének helyzetfeltáró munkarészét. Az alsó tagozatos iskola környékén iskolakezdéskor és a gyerekek délutáni kiengedésekor nagyon sok az autó, ami reggel komoly zsúfoltsá...
Tovább »

2022. december 21.
Zöld
2022. december elsején lezajlott a Másfélfokos Szakmai Műhely 21 résztvevővel az EU Másfélfokos Életmód projekt keretében, melynek célja, hogy előmozdítsa a másfélfokos életmód elterjedését és segítse a 1,5°C-os cél által megkövetelt átalakulásokat....
Tovább »

2022. december 15.
Vecsés város kerékpárhálózati tervet készít, ehhez szeretnénk megismerni a kerékpározással kapcsolatos tapasztalataidat. Milyen gyakran, milyen célból szoktál a városban kerékpározni? Hol tapasztalsz problémákat? Hol lenne szükség kerékpáros útvonal...
Tovább »

2022. december 05.