Újból napirenden a dugódíj

A Jazzy Rádió reggeli műsorában (a Millásreggeliben) Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője arról beszélt, hogy Budapesten és környékén a növekvő motorizáció mellett jóval nagyobb a kereslet, mint amit a közúthálózat elbír, és nem lehet cél fenntartani ezt az állapotot. Az időről-időre felmerülő behajtási díj része lehet a megoldásnak, de több szempontból érzékeny eszköz, és mindössze egyetlen elem a mobilitásszabályozás palettáján. Ahhoz, hogy ilyen eszközök hatékonyan alkalmazhatók legyenek, fejlesztésekre van szükség, elsősorban a közösségi közlekedés terén, valamint Budapestet és agglomerációját együttesen lefedő közlekedésszervezést és szolgáltatási kínálatot kell létrehozni.

Itt lehet meghallgatni 40.36-tól: https://millasreggeli.hu/podcast/dugodij-hr-sikloernyo/

A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.