Újból napirenden a dugódíj

A Jazzy Rádió reggeli műsorában (a Millásreggeliben) Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője arról beszélt, hogy Budapesten és környékén a növekvő motorizáció mellett jóval nagyobb a kereslet, mint amit a közúthálózat elbír, és nem lehet cél fenntartani ezt az állapotot. Az időről-időre felmerülő behajtási díj része lehet a megoldásnak, de több szempontból érzékeny eszköz, és mindössze egyetlen elem a mobilitásszabályozás palettáján. Ahhoz, hogy ilyen eszközök hatékonyan alkalmazhatók legyenek, fejlesztésekre van szükség, elsősorban a közösségi közlekedés terén, valamint Budapestet és agglomerációját együttesen lefedő közlekedésszervezést és szolgáltatási kínálatot kell létrehozni.

Itt lehet meghallgatni 40.36-tól: https://millasreggeli.hu/podcast/dugodij-hr-sikloernyo/

Hét csapat közel ötven diákja mérte össze tudását az idei Várostervezési Napok alkalmával. A BME szakkollégiumainak közös, négynapos eseményét az idén 11. alkalommal rendezték meg. A téma a békásmegyeri HÉV állomás és környezete volt. Mindegyik csapa...
Tovább »

2020. március 10.
FutureCity Hackathont rendeztek Szegeden a SASMob projekt keretében 2020. február 27-én. A Szegedi Tudományegyetem Szoftverfejlesztési Tanszéke által rendelkezésre bocsátott adatbázis - többek között a projekt keretében telepített szenzorok által szo...
Tovább »

2020. március 04.
Zöld
A rendelet Van egy hosszú előéletű fővárosi rendelet, amely célja, hogy „meghatározza a környezetveszélyeztetést okozó légszennyezettség kialakulása esetén az emberi élet és egészség megóvása érdekében szükséges intézkedéseket”. Ez köznapi nevén a sz...
Tovább »

2020. január 16.