A problémafeltárás eredményei a Budafoki úton

A Budafoki út felújításának döntéselőkészítő tanulmányát a BKK Zrt. megbízásából az Értékterv Kft. és a Mobilissimus Kft. készíti közösségi tervezés keretében.

A tervezési folyamat, melyben Újbuda Önkormányzata is aktívan részt vesz, a megalapozó vizsgálatokkal kezdődött. Kérdőívezéssel és helyszíni kitelepülésekkel tártuk fel a lakoság által érzékelt problémákat, illetve hét helyszínen végeztük el a gyalogos, kerékpáros és gépjármű forgalom számlálását.

A forgalom

A gyalogos közlekedés jelentős mértékű a térségben, azonban ennek feltételei kevéssé adottak (keskeny járda, járdán parkolás stb.), miközben a Budafoki út legforgalmasabb pontjain egy óra alatt közel 1000 gyalogos is elhalad.

Jó idő esetén, hétköznap akár 1200-1500 kerékpáros is közlekedik a Budafoki úton, azonban az út jelenleg kerékpáros szempontból nem vonzó, ezért sokan elkerülik.

Dél-Buda lakóterületei és a belváros közvetlen és gyors kapcsolatát szolgáló 133E busszal a Budafoki út belső szakaszán naponta több mint 10 ezer ember utazik – alig kevesebben, mint ahányan az itt áthaladó személygépkocsikkal.

Problémák

Online kérdőívvel és helyszíni kitelepüléseken személyesen is gyűjtöttük az érintettek észrevételeit, fejlesztési javaslatait. A részvétel a tél eleji időjárás ellenére is aktív volt, többen előre összegyűjtött problémalistával érkeztek.

A kérdőívek, kitelepülések és e-mailek segítségével összesen 1441 db észrevételt gyűjtöttünk, amelyekben 1796 db problémát azonosítottunk.

A leggyakoribb problémák jellemzően az egyéni gépjárműhasználattal kapcsolatban merültek fel (pl.: túl nagy forgalom, zaj- és légszennyezés, stb.). A legtöbben azt nehezményezték, hogy a járdán parkoló járművek elfoglalják a gyalogosok számára kialakított terület egy részét, továbbá hogy hiányoznak a kerékpározás feltételei, illetve kevés a növényzet.

Fejlesztés lehetőségei

Jelenleg a koncepcionális változatok meghatározása történik, melyeket a problémafeltárás és adatfelvételek eredményei alapján értékelünk, azaz megvizsgáljuk, hogy az egyes lehetséges kialakítások milyen mértékben oldják meg a feltárt problémákat.

A részletesen vizsgált változatokról az Újbuda újság következő számában, illetve egy közösségi tervezési rendezvény keretében fogunk beszámolni. Az eddigi eredményekről részletesebb információ a www.budafokiut.hu oldalon érhető el.

SAJTÓKÖZLEMÉNY   2019. június 27-28-án egy új közép-európai együttműködési projekt indult útjára a németországi Lipcsében. Városi önkormányzatok, közösségi közlekedési vállalatok, egyetemek és fenntartható mobilitási szakértők fogtak össze, hogy ener...
Tovább »

2019. július 16.
Újabb állomásához érkezett a Mobilissimus által kidolgozott trolibusz- és autóbusz-hálózat előkészítése a 160 000 lakosú Rusze városában. A napokban került sor a lakosság, a város legnagyobb munkáltatói és a helyi civil szervezetek bevonásával tartot...
Tovább »

2019. június 30.
2019. június 28-án tartották Gödöllőn a Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Program zárókonferenciát, amelyen hazai települési döntéshozóknak és szakembereknek mutattuk be a PROSPERITY projekt tevékenységét, eredményeit, valamint fenntartható városi kö...
Tovább »

2019. június 30.