A problémafeltárás eredményei a Budafoki úton

A Budafoki út felújításának döntéselőkészítő tanulmányát a BKK Zrt. megbízásából az Értékterv Kft. és a Mobilissimus Kft. készíti közösségi tervezés keretében.

A tervezési folyamat, melyben Újbuda Önkormányzata is aktívan részt vesz, a megalapozó vizsgálatokkal kezdődött. Kérdőívezéssel és helyszíni kitelepülésekkel tártuk fel a lakoság által érzékelt problémákat, illetve hét helyszínen végeztük el a gyalogos, kerékpáros és gépjármű forgalom számlálását.

A forgalom

A gyalogos közlekedés jelentős mértékű a térségben, azonban ennek feltételei kevéssé adottak (keskeny járda, járdán parkolás stb.), miközben a Budafoki út legforgalmasabb pontjain egy óra alatt közel 1000 gyalogos is elhalad.

Jó idő esetén, hétköznap akár 1200-1500 kerékpáros is közlekedik a Budafoki úton, azonban az út jelenleg kerékpáros szempontból nem vonzó, ezért sokan elkerülik.

Dél-Buda lakóterületei és a belváros közvetlen és gyors kapcsolatát szolgáló 133E busszal a Budafoki út belső szakaszán naponta több mint 10 ezer ember utazik – alig kevesebben, mint ahányan az itt áthaladó személygépkocsikkal.

Problémák

Online kérdőívvel és helyszíni kitelepüléseken személyesen is gyűjtöttük az érintettek észrevételeit, fejlesztési javaslatait. A részvétel a tél eleji időjárás ellenére is aktív volt, többen előre összegyűjtött problémalistával érkeztek.

A kérdőívek, kitelepülések és e-mailek segítségével összesen 1441 db észrevételt gyűjtöttünk, amelyekben 1796 db problémát azonosítottunk.

A leggyakoribb problémák jellemzően az egyéni gépjárműhasználattal kapcsolatban merültek fel (pl.: túl nagy forgalom, zaj- és légszennyezés, stb.). A legtöbben azt nehezményezték, hogy a járdán parkoló járművek elfoglalják a gyalogosok számára kialakított terület egy részét, továbbá hogy hiányoznak a kerékpározás feltételei, illetve kevés a növényzet.

Fejlesztés lehetőségei

Jelenleg a koncepcionális változatok meghatározása történik, melyeket a problémafeltárás és adatfelvételek eredményei alapján értékelünk, azaz megvizsgáljuk, hogy az egyes lehetséges kialakítások milyen mértékben oldják meg a feltárt problémákat.

A részletesen vizsgált változatokról az Újbuda újság következő számában, illetve egy közösségi tervezési rendezvény keretében fogunk beszámolni. Az eddigi eredményekről részletesebb információ a www.budafokiut.hu oldalon érhető el.

Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégánk, Gertheis Antal cikke is megtalálható.   „Az új típusú koronavírus-betegség (COVID-19) [...] az egyes közlekedési módokra különböző hatást gyakorolt: míg a légi személyszállítás forgal...
Tovább »

2020. december 02.
A Magyar CIVINET 2020. november 19-én közös virtuális találkozót tartott az INTERREG EfficienCE projekttel, melynek témája „A közösségi közlekedés aktuális trendjei és kihívásai” volt. A félnapos webinárium első felében magyar nagyvárosok osztották m...
Tovább »

2020. november 24.
A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.