Mi fán terem a mikromobilitás?

Megjelent a EuroFleet Magazin, melyben Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyvezetője vállalkozott a mikromobilitás fogalmának, fejlődési trendjeinek, előnyeinek és kihívásainak, valamint szabályozási kérdéseinek közérthető bemutatására, kitekintve a várható jövőbeli folyamatokra is:

„Ahogy a világ változik körülöttünk, a mobilitási igényeink és szokásaink is folyamatosan alakulnak. A 20. század első felében széles körben használt kerékpár a század második felében, a tömegközlekedés fejlődésével és az autó elterjedésével visszaszorult, sokak szemében szabadidős és sporteszközzé vált, bár a kisebb alföldi településeken megőrizte hétköznapi szerepét. A nagyvárosok zsúfolttá válásával, az aktív életmód és a környezetvédelem előtérbe kerülésével azonban újra felértékelődött, mint a városi közlekedés praktikus, kiszámítható eszköze.

Az elmúlt években ugyanakkor új, vagy korábban mindennapi közlekedés céljára nem használt eszközök is megjelentek a városi mobilitás terén: roller, elektromos (e-)roller, elektromos rásegítéses (pedelec) kerékpár, elektromos moped, vagy akár e-egykerekű (monowheel), e-gördeszka, hoverboard, segway. A saját tulajdon és klasszikus bérlési formák mellett feltűntek a járműmegosztó (sharing) szolgáltatások is, üzleti alapon vagy közszolgáltatásként.

A mikromobilitás viszonylag új fogalom. Meghatározása általában az ernyője alá besorolható eszközök közös tulajdonságain alapul: kis, könnyű, emberi erővel, elektromos motorral vagy ezek kombinációjával hajtott, korlátozott sebességre alkalmas közlekedési eszközök (mikrojárművek) használatát, az ezekkel való közlekedést jelenti.  A Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) definíciója például a legfeljebb 350 kg tömegű, és maximum 45 km/óra sebességre képes járműveket sorolja ide, de léteznek ennél szűkebb meghatározások is.”

 

A teljes cikk a EuroFleet oldalán olvasható.

A témában ajánljuk a CIVITAS PROSPERITY innovációs összefoglalóját is.

 

 

Az Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság 2021. június 5-én rendezte meg a XXV. Nemzetközi Építéstudományi Konferenciát (ÉPKO). A rendezvény, melynek elnöke és „lelke” Dr. Köllő Gábor professzor, a Kolozsvári Műszaki Egyetem tanára, nem csak tudo...
Tovább »

2021. június 08.
A Magyar CIVINET 2021. február 24-én tartotta meg 19. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A Szemléletformálás és kommunikáció a városi közlekedésben címen megtartott félnapos webináriumon hat előadás j...
Tovább »

2021. március 17.
Mobilitás mint szolgáltatás (MaaS) és fenntartható városi mobilitástervezés címmel új tematikus útmutató jelent meg magyarul, a SUMP Útmutató második kiadásához kapcsolódó kiadványok egyikeként. Bemutatja a MaaS koncepcióját és azt, hogy miért fontos...
Tovább »

2021. március 16.