Mi fán terem a mikromobilitás?

Megjelent a EuroFleet Magazin, melyben Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyvezetője vállalkozott a mikromobilitás fogalmának, fejlődési trendjeinek, előnyeinek és kihívásainak, valamint szabályozási kérdéseinek közérthető bemutatására, kitekintve a várható jövőbeli folyamatokra is:

„Ahogy a világ változik körülöttünk, a mobilitási igényeink és szokásaink is folyamatosan alakulnak. A 20. század első felében széles körben használt kerékpár a század második felében, a tömegközlekedés fejlődésével és az autó elterjedésével visszaszorult, sokak szemében szabadidős és sporteszközzé vált, bár a kisebb alföldi településeken megőrizte hétköznapi szerepét. A nagyvárosok zsúfolttá válásával, az aktív életmód és a környezetvédelem előtérbe kerülésével azonban újra felértékelődött, mint a városi közlekedés praktikus, kiszámítható eszköze.

Az elmúlt években ugyanakkor új, vagy korábban mindennapi közlekedés céljára nem használt eszközök is megjelentek a városi mobilitás terén: roller, elektromos (e-)roller, elektromos rásegítéses (pedelec) kerékpár, elektromos moped, vagy akár e-egykerekű (monowheel), e-gördeszka, hoverboard, segway. A saját tulajdon és klasszikus bérlési formák mellett feltűntek a járműmegosztó (sharing) szolgáltatások is, üzleti alapon vagy közszolgáltatásként.

A mikromobilitás viszonylag új fogalom. Meghatározása általában az ernyője alá besorolható eszközök közös tulajdonságain alapul: kis, könnyű, emberi erővel, elektromos motorral vagy ezek kombinációjával hajtott, korlátozott sebességre alkalmas közlekedési eszközök (mikrojárművek) használatát, az ezekkel való közlekedést jelenti.  A Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) definíciója például a legfeljebb 350 kg tömegű, és maximum 45 km/óra sebességre képes járműveket sorolja ide, de léteznek ennél szűkebb meghatározások is.”

 

A teljes cikk a EuroFleet oldalán olvasható.

A témában ajánljuk a CIVITAS PROSPERITY innovációs összefoglalóját is.

 

 

Esztergom_by_Mobilissimus
Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartható városi mobilitási tervet készít a Mobilissimus szakmai közreműködésével. A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió megbízásából kidolgozott, az embert – a városlakót – középpontba á...
Tovább »

2024. november 12.
Greenpath_partnermeeting_in_berlin_photo_by_ITL
A GreenPATH projekt partnerség október 14. és 16. között a berlini EUREF Campuson egyeztetett. A helyszín példaként szolgál a megújuló energiára és a fenntartható mobilitásra való átállásban Németországban. A találkozót a projektben részt vevő partne...
Tovább »

2024. november 07.
Zöld
2024. október 17-én, a „Minden fát a maga gyümölcséről ismernek meg” című hibrid konferencián került sor a Katolikus Pedagógiai Intézet (KaPI) és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) megbízásából a katolikus oktatási intézmények számára kidolgozo...
Tovább »

2024. október 24.