A rendszerváltás óta folyamatos és jelentős átalakulás jellemzi Szeged közlekedését. A helyi közösségi közlekedés fokozatosan visszaszorulni látszik, a kerékpárt használók tábora egyre szélesebb, és közben jelentősen több az autó a városban. Szeged közlekedési dilemmái sokasodnak, mindenki a válaszokat keresi.
„A megtelt város” elnevezéssel hívtak össze szakmai kerekasztal-beszélgetést, ahol öt közlekedéssel vagy közlekedéssel is foglalkozó szakembert, politikust és érdekképviselőt ültettek le, hogy közösen beszéljék meg: milyen tapasztalatok szűrhetőek le az elmúlt egy-másfél évtized alapján. De legalább ilyen fontos kérdés volt, hogy mit hozhat a jövő Szeged közlekedésében, és erre milyen megoldások adhatóak, milyen fejlesztések szükségesek.
A SASMob Szeged és az IH Rendezvényközpont közös szervezésében zajló beszélgetés résztvevői voltak: Bobkó Attila (Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, közlekedés osztály – elnök), Csüllög Imre (Magyar Kerékpárosklub), Körtvélyesi Csaba (Trenecon Kft. – közlekedésépítő mérnök), Nagy Sándor (Szeged városfejlesztési alpolgármestere) és Németh Zoltán Ádám (Szegedi Közlekedési Kft. – közösségi közlekedési és vasútbiztonsági vezető). A moderátor szerepét Tőke Márton vállalta magára. Szakszerűsége nagyban hozzájárult az érdemi, magas színvonalú, konstruktív párbeszédhez.
Nyitókép és a cikk további része: szeged.hu
A Mobilissimus szakmai partnerként az intézményi mobilitástervezés terén szerzett tapasztalataira építve támogatja a hét, összesen mintegy 5000 főt foglalkoztató szegedi partner munkahelyi mobilitási tervének megvalósítását. Feladataink a projektben többek között:
- mobilitási tervek megvalósításának támogatása és a fenntarthatóbb munkába járást segítő intézkedések elősegítése;
- a GriffSoft támogatása egy olyan IT platform létrehozásában, amely adatokat szolgáltat a foglalkoztatottak munkába járási szokásairól; és
- a munkahelyi mobilitási tervek megvalósulásának nyomonkövetése és értékelése.
A SASMob projekt eredményei hozzájárulnak Szeged város mobilitás lábnyomának csökkenéséhez, valamint gazdasági és környezeti szempontból fenntarthatóbb mobilitás rendszeréhez.