Közlekedés és városfejlesztés a következő évtizedben

2016. május 12-én, csütörtök délután került sor a Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) 50 éves évfordulója alkalmából szervezett, a közlekedés és városfejlesztés perspektíváiról szóló rendezvényre. A három meghívott előadó és beszélgetőpartner Csiszár Csaba – a BME KJK docense, Ekés András – a Mobilissimus Kft. ügyvezetője és Vitézy Dávid – a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója volt.

Három különböző szemszögből, mégis sok szempontból hasonló tartalommal és megközelítésben vázoltuk fel, hogy melyek Budapest közlekedésének legfontosabb szakmai kihívásai. Kísért-e a múlt, és ha igen, hogyan és mit tehet a tervező szakma, hogy elkerülhetőek legyenek a már ismert zsákutcák. Feszegettük a tervezői felelősséget, az integrációval szemben szokásjogokon és elszigeteltségen alapuló közlekedési rendszereink miértjeit, a fellángoló kerékpáros és közösségi közlekedésről szóló, kevéssé előremutató viták valódi okait, és mindazon elemeket, amelyek ma tematizálják és pozícionálják a fővárosi közlekedésről alkotott képünket.

Budapest közlekedési rendszeréről mindhárman mint fejlesztendő értékről beszéltünk, felhívva a figyelmet arra, hogy a várossal kapcsolatos döntések évtizedekre meghatározzák a jövő generációk mobilitási környezetét. Az ebben érzett felelősségünk, a korábbi hibákból való tanulás igénye, valamint az új technológiák iránti innovációs és adaptációs képesség elengedhetetlen a fejlődéshez. Nem csak bennünk kell, hogy jelen legyen, hanem mindazokban, akik a köz-, a magán- vagy a civilszféra részéről valamilyen kapcsolatban állnak a főváros közlekedési rendszerével. Kiemeltük, hogy a város- és közlekedésfejlesztés nem egymástól független, hanem egymást szinergikusan erősítő tevékenységek kell, hogy legyenek, amelyek során a városhatár nem képezhet sem fizikai, sem adminisztratív városfalat.

Szinte mindannyiunknak van víziója arról, hogy milyen Budapesten szeretnénk élni. Sok szó esett ennek a jövőképnek a megvalósulásához szükséges feladatokról, a néha ezzel szemben ható aktuális vitákról és elszalasztott lehetőségekről. Jó volt látni a lelkesedést, a tenni akarást, a megoldáskeresés iránti termékeny gondolatokat.

Az eseményen elhangzottakat így foglalta össze az Index.

Köszönjük a MUT-nak és Kocsis János Balázsnak a szervezést, a közönségnek az aktív részvételt!

A SASMob projekt célja, hogy Szeged a közszféra, a vállalkozások és a közlekedési szolgáltatók együttműködésével egy multimodális, inkluzív és alacsony környezeti hatású mobilitás felé mozduljon el. Ennek egyik eleme a helytakarékos közlekedés. A vár...
Tovább »

2020. június 25.
Ezzel a címmel hirdette meg a Magyar CIVINET harmadik virtuális találkozóját, melyre 2020. május 26-án került sor. A kétórás programba öt előadás és az őket követő kérdés-válasz szekciók fértek bele. A virtuális találkozót a Lime hazai képviseletében...
Tovább »

2020. május 27.
Siófok Város Önkormányzata megbízásából a helyi autóbusz-közlekedés fejlesztésén dolgozunk azzal a céllal, hogy a járványveszély elmúltát követően a mainál jobb és kényelmesebb helyi autóbusz-közlekedést alakíthasson ki a városvezetés. A 2019. augusz...
Tovább »

2020. május 26.