A koronavírus hatása az aktív és mikromobilitásra

Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégánk, Gertheis Antal cikke is megtalálható.

 

„Az új típusú koronavírus-betegség (COVID-19) [...] az egyes közlekedési módokra különböző hatást gyakorolt: míg a légi személyszállítás forgalma összeomlott és a közösségi közlekedés is drasztikus arányban veszített az utasszámából, az egyéni gépjárműforgalom kevésbé esett vissza és ellentétes hatások eredőjeképpen hamarabb vissza is állt a válság előtti szintre. Az aktív és mikromobilitás iránti kereslet ugyanakkor jellemzően növekedett, amire a személyes kontaktus elkerülésére törekvés, a szezonálisan kedvezőbbé váló időjárás, a gépjárműforgalom csökkenése és szabadidős célú utazások esetén az egyéb időtöltési lehetőségek beszűkülése is hatással lehetett. Jelen cikkben ezt mutatom be magyarországi városok adatai alapján, és azt vizsgálom, hogy a forgalomra hogyan hathatott a koronavírus-járvány és az arra válaszul hozott korlátozások és közlekedéspolitikai intézkedések.”

Továbblépés a cikkhez: https://ktenet.hu/uploads/varosi_kozlekedes/pdf/Online_ujsag/VK_2020_Online_kulonszam_17-24.pdf

A Mobilissimus elkészítette a törökbálinti Köztársaság téri iskola mobilitási tervének helyzetfeltáró munkarészét. Az alsó tagozatos iskola környékén iskolakezdéskor és a gyerekek délutáni kiengedésekor nagyon sok az autó, ami reggel komoly zsúfoltsá...
Tovább »

2022. december 21.
Zöld
2022. december elsején lezajlott a Másfélfokos Szakmai Műhely 21 résztvevővel az EU Másfélfokos Életmód projekt keretében, melynek célja, hogy előmozdítsa a másfélfokos életmód elterjedését és segítse a 1,5°C-os cél által megkövetelt átalakulásokat....
Tovább »

2022. december 15.
Vecsés város kerékpárhálózati tervet készít, ehhez szeretnénk megismerni a kerékpározással kapcsolatos tapasztalataidat. Milyen gyakran, milyen célból szoktál a városban kerékpározni? Hol tapasztalsz problémákat? Hol lenne szükség kerékpáros útvonal...
Tovább »

2022. december 05.