A koronavírus hatása az aktív és mikromobilitásra

Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégánk, Gertheis Antal cikke is megtalálható.

 

„Az új típusú koronavírus-betegség (COVID-19) [...] az egyes közlekedési módokra különböző hatást gyakorolt: míg a légi személyszállítás forgalma összeomlott és a közösségi közlekedés is drasztikus arányban veszített az utasszámából, az egyéni gépjárműforgalom kevésbé esett vissza és ellentétes hatások eredőjeképpen hamarabb vissza is állt a válság előtti szintre. Az aktív és mikromobilitás iránti kereslet ugyanakkor jellemzően növekedett, amire a személyes kontaktus elkerülésére törekvés, a szezonálisan kedvezőbbé váló időjárás, a gépjárműforgalom csökkenése és szabadidős célú utazások esetén az egyéb időtöltési lehetőségek beszűkülése is hatással lehetett. Jelen cikkben ezt mutatom be magyarországi városok adatai alapján, és azt vizsgálom, hogy a forgalomra hogyan hathatott a koronavírus-járvány és az arra válaszul hozott korlátozások és közlekedéspolitikai intézkedések.”

Továbblépés a cikkhez: https://ktenet.hu/uploads/varosi_kozlekedes/pdf/Online_ujsag/VK_2020_Online_kulonszam_17-24.pdf

A Magyar CIVINET 2021. február 24-én tartotta meg 19. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A Szemléletformálás és kommunikáció a városi közlekedésben címen megtartott félnapos webináriumon hat előadás j...
Tovább »

2021. március 17.
Mobilitás mint szolgáltatás (MaaS) és fenntartható városi mobilitástervezés címmel új tematikus útmutató jelent meg magyarul, a SUMP Útmutató második kiadásához kapcsolódó kiadványok egyikeként. Bemutatja a MaaS koncepcióját és azt, hogy miért fontos...
Tovább »

2021. március 16.
A SUNRISE (Sustainable Urban Neighbourhoods Research and Implementation Support in Europe, azaz Fenntartható városrészek kutatása és a megvalósítás támogatása Európában) projekt keretein belül megvalósuló forgalomcsillapítási intézkedések március ele...
Tovább »

2021. március 12.