A koronavírus hatása az aktív és mikromobilitásra

Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégánk, Gertheis Antal cikke is megtalálható.

 

„Az új típusú koronavírus-betegség (COVID-19) [...] az egyes közlekedési módokra különböző hatást gyakorolt: míg a légi személyszállítás forgalma összeomlott és a közösségi közlekedés is drasztikus arányban veszített az utasszámából, az egyéni gépjárműforgalom kevésbé esett vissza és ellentétes hatások eredőjeképpen hamarabb vissza is állt a válság előtti szintre. Az aktív és mikromobilitás iránti kereslet ugyanakkor jellemzően növekedett, amire a személyes kontaktus elkerülésére törekvés, a szezonálisan kedvezőbbé váló időjárás, a gépjárműforgalom csökkenése és szabadidős célú utazások esetén az egyéb időtöltési lehetőségek beszűkülése is hatással lehetett. Jelen cikkben ezt mutatom be magyarországi városok adatai alapján, és azt vizsgálom, hogy a forgalomra hogyan hathatott a koronavírus-járvány és az arra válaszul hozott korlátozások és közlekedéspolitikai intézkedések.”

Továbblépés a cikkhez: https://ktenet.hu/uploads/varosi_kozlekedes/pdf/Online_ujsag/VK_2020_Online_kulonszam_17-24.pdf

Ezekben a napokban rendezik az ITS Világkongresszust (Intelligent Transport Systems World Congress) Hamburgban, amely a jövő mobilitási technológiái és az intelligens közlekedési megoldások egyik legrangosabb globális eseménye. A kongresszus részekén...
Tovább »

2021. október 13.
„Elhozzuk a változást – közös mobilitási megoldások a városrészek szintjén” címmel adtak ki egy ingyenes, online elérhető kiadványt a SUNRISE projekt keretében a partnerek. A kiadvány 4 év tapasztalatára támaszkodik: alapos kutatás és részvételi tere...
Tovább »

2021. október 12.
Az Európai Mobilitási Hét szarvasi eseménysorozatához kapcsolódóan, a szeptember 22-i autómentes napon került sor a Magyar CIVINET 21. találkozójára a Szarvasi Arborétum vendégházában. A délelőtt folyamán Kovács Virág hazai, európai és ázsiai kerékpá...
Tovább »

2021. szeptember 27.