Elfogadta a Közgyűlés a megyei kerékpáros stratégiát és az EuroVelo 13 fejlesztését

A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés 2019. február 15-i ülésén megtárgyalta és elfogadta a Bács-Kiskun megyei kerékpáros stratégiát és Az EuroVelo 13 Bács-Kiskun megyei szakaszának fejlesztési stratégiáját.

A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat a kerékpáros stratégiával irányt kíván mutatni a kerékpárosbarát infrastruktúrafejlesztés és kerékpáros turizmus fejlesztésében érdekelt szereplők számára. A célok átgondolásával, a fejlesztési irányok kijelölésével Bács-Kiskun megyében hosszú távon kívánja biztosítani a kerékpáros közlekedés és a kerékpáros turizmus számára szükséges összetett feltételrendszert. A fejlesztések átgondolt tervezése, összefüggő hálózat kialakítása a fejlesztési források felhasználásának is a leghatékonyabb módja.

Az EuroVelo 13 útvonal fejlesztése a Bács-Kiskun megyei kerékpáros stratégia víziójának elérését szolgálja. A nyomvonal által érintett térség 12 települése 2017-2018-ban létrehozta a Felső-Bácska–Homokhát Natúrparkot; számukra az EV13 eszköz arra, hogy a kerékpáros turistákat a térségbe vonzza, a települések értékeit összekötve, felfűzve megismertesse a látogatókkal – a fő nyomvonalon túl hálózatosan számos alternatív útvonalat, kitérési és körtúra-lehetőséget biztosítva –, és ezáltal hozzájáruljon a látogatószám, a tartózkodási idő és a turisztikai költés növeléséhez.

Fénykép: Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat (1), Felső-Bácska - Homokhát Natúrpark (3, 6), Bácsalmás Város Önkormányzata (4,5)

A dokumentumok letölthetők a következő linkekről:

 

Forrás, nyitókép és további információ: 2019. február 15-i közgyűlési dosszié; Közgyűlési beszámoló

Online kérdőívek a tapasztalatok és igények felmérésére Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata megbízásából a Mobilissimus dolgozik a helyi közösségi közlekedés megújításán. Ennek megalapozására online kérdőívek készültek, melyek célja, hogy megi...
Tovább »

2019. május 20.
A hazai városok közösségi közlekedése évtizedek óta összetett történet, sokféle modellel. Közös tulajdonságuk, hogy folyamatos út- és kiútkeresés jellemzi azokat, hosszú távon kiszámítható és tervezhető gondolkodás helyett rövidtávú döntések és folya...
Tovább »

2019. április 09.
A Budafoki út megújítását kísérő közösségi tervezés részeként 2019. április 4-én, a Kortárs Építészeti Központban megrendezett véleményező fórumon vitatták meg a résztvevők az út fejlesztésének három lehetséges, koncepcionális változatát, majd voksol...
Tovább »

2019. április 08.