A Cseh és Szlovák CIVINET delegációja járt Budapesten

2022. június 15 és 17-e között a Magyar CIVINET vendégül látta a Cseh és Szlovák CIVINET 20 fős delegációját. A budapesti tanulmányútjuk célja a budapesti mobilitás és városfejlesztés megismerése volt, fenntarthatósági elemekkel a fókuszban.

Az eseménysorozat a Cseh Nagykövetségen kezdődött, ahol a házigazda köszöntötte a csoportot. Itt három előadás hangzott el: az elsőt Hajnal Tünde, a BKK mobilitástervezési osztályvezetője tartotta a 2019-es Budapesti Mobilitási Tervről, melynek most zajlik a felülvizsgálata. A főbb célok, stratégiák és víziók voltak az előadás központjában. Ezt követte Horn Gergely, a Nemzeti Közlekedési Központ (korábban BFK) vasútfejlesztési igazgatójának prezentációja, melyben a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiáról volt szó. A főbb hangsúlyt a tervben lévő alagútra helyezte, melyet a Duna alatt fognak kiépíteni, ezzel megszüntetve a fejpályaudvari rendszert a Nyugati és Déli pályaudvaron, jelentősen növelve a budapesti vasúti kapacitást.  A harmadik előadást Szabó Noémi, a Mobilissimus várostervező mérnöke tartotta, aki a Budapesti Agglomerációs Kerékpáros Stratégiáról beszélt. Ennek – a szintén NKK projektnek – a lényege a minőségi ráhordó kerékpárhálózat a budapesti agglomerációban, egyben Budapest kerékpáros megközelíthetőségének javítása.

A rövid napot egy Városligeti sétával zártuk, ahol az autómentes tervekről, az új beruházásokról, és a turisztikai látványosságokról beszélt Dr. Szele András, a Mobilissimus vezető szakértője, és Ekés András, a cég ügyvezetője. A Városliget körüli konfliktusokra is kitértek, melyek a beépítés és a zöld felületek megtartása körül folyik.

A második nap a BKK FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) diszpécser központjában indult, ahol a résztvevők megismerkedhettek a központ belső működésével. A 2014-ben kiépített rendszer lehetővé teszi a budapesti forgalom valós idejű, 24 órás felügyeletét, rendkívüli helyzetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást. Ezt követően – egy kis kitérővel – a csapat a vezető nélküli metróra szállva kiment Kelenföldig, ahol a vasúti pályaudvar, a nem olyan régen kialakított, egyelőre ingyenes P+R parkoló és a buszpályaudvar csomópontja volt fókuszban. Az Etele Pláza tetejéről gyönyörűen beláthatóak ezek az újabb fejlesztések. A délutánt egy rövid vonatozást követően a budafoki CAF Kocsiszínben folytatták, ahol a kollégák megmutatták a műszaki részleteket. A napot egy Gellért-hegyi sétával zártuk. A Citadella lezárása miatt a résztvevők eggyel lejjebbről csodálták meg a kilátást. Itt a turisztikai látványosságokon túl a MOL Torony, az Atlétikai Stadion és a Kopaszi-gát volt kiemelve, mint szakmai érdekesség.

A tanulmányutat egy 2 órás sétával zárták a harmadik napon, amikor Ekés András megmutatta a cseh és szlovák kollégáknak a budapesti mikromobilitási pontok egyikét, a forgalomcsillapított Ráday utcát és a pesti rakpartot – bemutatva az azzal kapcsolatos lezárásról/megnyitásról szóló vitát (melyről Dr. Szele András írt az Azonnalira; ezek itt és itt olvashatók, Ekés András pedig a Spirit FM-nek nyilatkozott, mely itt hallgatható vissza).

Esztergom_by_Mobilissimus
Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartható városi mobilitási tervet készít a Mobilissimus szakmai közreműködésével. A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió megbízásából kidolgozott, az embert – a városlakót – középpontba á...
Tovább »

2024. november 12.
Greenpath_partnermeeting_in_berlin_photo_by_ITL
A GreenPATH projekt partnerség október 14. és 16. között a berlini EUREF Campuson egyeztetett. A helyszín példaként szolgál a megújuló energiára és a fenntartható mobilitásra való átállásban Németországban. A találkozót a projektben részt vevő partne...
Tovább »

2024. november 07.
Zöld
2024. október 17-én, a „Minden fát a maga gyümölcséről ismernek meg” című hibrid konferencián került sor a Katolikus Pedagógiai Intézet (KaPI) és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) megbízásából a katolikus oktatási intézmények számára kidolgozo...
Tovább »

2024. október 24.