Agónia vagy újratervezés: vidéken is lehet jobb a városi közlekedés

Magyarországon a helyi közlekedés szemszögéből van Budapest és vannak a vidéki városok. Óriási a különbség a hárommilliós budapesti agglomerációs tér közlekedési komplexitása és Debrecen, Szeged, Miskolc, vagy a közép- és kisvárosok közlekedése között. Más a kereslet nagyságrendje, valamint a kínálat mennyiségi és minőségi paraméterei is. Míg Budapesten kialakult a közösségi közlekedés presztízse, van egy stabilan magas szolgáltatási szint, addig a vidéki városokban néhány kivételtől eltekintve akár 20-50 százalékos teljesítménycsökkentés jellemezte az elmúlt évtizedet. A képhez hozzátartozik, hogy a személyszállítási törvény a Fővároson kívül önként vállalt feladatnak tekinti a helyi közösségi közlekedés megszervezését.

 

Ekés András és Fejér Balázs cikke a G7-en olvasható.  

A törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola Köztársaság téri alsó tagozatos iskolájában péntek reggel sikeres bringásreggelit tartottak Törökbálint Város Önkormányzata szervezésében. 50-nél is többen érkeztek biciklivel és rollerrel az iskolába a M...
Tovább »

2023. szeptember 22.
A Mobilissimus közösségi közlekedés iránti elkötelezettsége jól ismert, erre büszkék is vagyunk. Ha a szemléletünk aprópénzre váltható, és az utcán láthatóak az eredmények, akkor különösen tudunk örülni. Nyíregyháza és Siófok is a Mobilissimus tervei...
Tovább »

2023. szeptember 22.
Most még nincs nyoma a törökbálinti Bálint Márton Iskola Köztársaság téri épületénél, hogy péntektől új időszámítás kezdődik az iskola környéki közlekedésben: a Mobilitási Napra időzítve megkezdődnek az első fejlesztések annak érdekében, hogy az isko...
Tovább »

2023. szeptember 20.