Zugló vasúti megállóhely jövője a Várostervezési Napokon

A BME szakkollégiumai által szervezett Várostervezési Napok komplex tervezési feladatában idén Budapest egyik mobilitási szégyenfoltját, Zugló vasúti megállóhelyet és környezetét kellett felkarolni. A közlekedésmérnökök, építész- és építőmérnökök, valamint tájépítészek által alkotott csapatok megpróbálták a szinte lehetetlent: a város egyik legkeresettebb, mégis méltánytalanul elhanyagolt közlekedési csomópontját élhető és funkcionálisan komplex városi felületté alakítani. A közlekedésben és városfejlesztésben érintett cégek, tervezőirodák, valamint az egyetemi szféra részvételével alkotott zsűri elé jó néhány olyan elképzelés került, amely koncepcionális megközelítésből kiindulva, a közlekedés és a városfejlesztés egészséges szinergiájára irányuló megoldásokat alkalmazott, és hozott létre korszerű, de léptékében nem túlzó intermodális teret. A Mobilissimus részéről Ekés András szakmai konzulensként és a zsűri elnökeként vett részt az eseményen.

A képek a VTN hivatalos felvételei, valamint a győztes pályamű készítőinek alkotásai.

A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.