Zugló vasúti megállóhely jövője a Várostervezési Napokon

A BME szakkollégiumai által szervezett Várostervezési Napok komplex tervezési feladatában idén Budapest egyik mobilitási szégyenfoltját, Zugló vasúti megállóhelyet és környezetét kellett felkarolni. A közlekedésmérnökök, építész- és építőmérnökök, valamint tájépítészek által alkotott csapatok megpróbálták a szinte lehetetlent: a város egyik legkeresettebb, mégis méltánytalanul elhanyagolt közlekedési csomópontját élhető és funkcionálisan komplex városi felületté alakítani. A közlekedésben és városfejlesztésben érintett cégek, tervezőirodák, valamint az egyetemi szféra részvételével alkotott zsűri elé jó néhány olyan elképzelés került, amely koncepcionális megközelítésből kiindulva, a közlekedés és a városfejlesztés egészséges szinergiájára irányuló megoldásokat alkalmazott, és hozott létre korszerű, de léptékében nem túlzó intermodális teret. A Mobilissimus részéről Ekés András szakmai konzulensként és a zsűri elnökeként vett részt az eseményen.

A képek a VTN hivatalos felvételei, valamint a győztes pályamű készítőinek alkotásai.

A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió városi közlekedéstervezési koncepciója. A fenntartható városi mobilitási tervek (Sustainable Urban Mobility Plan – SUMP) kidolgozására vonatkozó első útmutató 2013-ban jelent meg, és azóta bőség...
Tovább »

2021. január 04.
December 8-án online eseményen mutatták be a CIVITAS e-kiadványát, melyben hét város mutatja be mobilitási megoldásait.  A kiadványban szereplő esettanulmányok között Pozsony, Madrid, Helsinki, Aachen, Rethymno és Szarajevó mellett Szeged is szerepel...
Tovább »

2020. december 10.
Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégáink, Ekés András és Surányi Ráchel cikke is megtalálható.   „A városi közlekedés a járványnak éppúgy elszenvedője volt (és lehet), mint sok más ágazat, a magára találás folyamata viszont...
Tovább »

2020. december 03.