Újból napirenden a dugódíj

A Jazzy Rádió reggeli műsorában (a Millásreggeliben) Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője arról beszélt, hogy Budapesten és környékén a növekvő motorizáció mellett jóval nagyobb a kereslet, mint amit a közúthálózat elbír, és nem lehet cél fenntartani ezt az állapotot. Az időről-időre felmerülő behajtási díj része lehet a megoldásnak, de több szempontból érzékeny eszköz, és mindössze egyetlen elem a mobilitásszabályozás palettáján. Ahhoz, hogy ilyen eszközök hatékonyan alkalmazhatók legyenek, fejlesztésekre van szükség, elsősorban a közösségi közlekedés terén, valamint Budapestet és agglomerációját együttesen lefedő közlekedésszervezést és szolgáltatási kínálatot kell létrehozni.

Itt lehet meghallgatni 40.36-tól: https://millasreggeli.hu/podcast/dugodij-hr-sikloernyo/

A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió városi közlekedéstervezési koncepciója. A fenntartható városi mobilitási tervek (Sustainable Urban Mobility Plan – SUMP) kidolgozására vonatkozó első útmutató 2013-ban jelent meg, és azóta bőség...
Tovább »

2021. január 04.
December 8-án online eseményen mutatták be a CIVITAS e-kiadványát, melyben hét város mutatja be mobilitási megoldásait.  A kiadványban szereplő esettanulmányok között Pozsony, Madrid, Helsinki, Aachen, Rethymno és Szarajevó mellett Szeged is szerepel...
Tovább »

2020. december 10.
Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégáink, Ekés András és Surányi Ráchel cikke is megtalálható.   „A városi közlekedés a járványnak éppúgy elszenvedője volt (és lehet), mint sok más ágazat, a magára találás folyamata viszont...
Tovább »

2020. december 03.