Van-e alternatíva Budapest közlekedésében?

Miért vannak dugók Budapesten és a bevezető utakon, és mi lenne a valódi megoldás? Mit okoznak a közelgő beruházások, mint a Lánchíd, az Alagút vagy a Blaha Lujza tér felújítása, és mi változik az átépítés után? Van-e előremutató szemlélet ma Budapest közlekedésében? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ Baló György műsorában Orosz Csaba, a BME docense, Király Dávid várospolitikai szakértő és Ekés András, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője.

A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió városi közlekedéstervezési koncepciója. A fenntartható városi mobilitási tervek (Sustainable Urban Mobility Plan – SUMP) kidolgozására vonatkozó első útmutató 2013-ban jelent meg, és azóta bőség...
Tovább »

2021. január 04.
December 8-án online eseményen mutatták be a CIVITAS e-kiadványát, melyben hét város mutatja be mobilitási megoldásait.  A kiadványban szereplő esettanulmányok között Pozsony, Madrid, Helsinki, Aachen, Rethymno és Szarajevó mellett Szeged is szerepel...
Tovább »

2020. december 10.
Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégáink, Ekés András és Surányi Ráchel cikke is megtalálható.   „A városi közlekedés a járványnak éppúgy elszenvedője volt (és lehet), mint sok más ágazat, a magára találás folyamata viszont...
Tovább »

2020. december 03.