Több mint vasút, több mint villamos

Elérhető az Indóház 2018/10-11. száma, melyben megjelent Ekés András fényképekben gazdag cikke a Karlsruhe és térsége tabukat döngető, okos közlekedéséről.

„Tizennyolc éve láttam először, akkor még gyerekcipőben járt. Sokat olvastam róla már előtte is, néztem a vaskalapos szakmabeliek által csak photoshopnak vagy lehetetlennek titulált képeket, melyek számomra kezdettől fogva a közlekedés kvintesszenciáját és kreativitását sugallták. Majd élőben és először megpillantani a főpályaudvar előtti téren a Heilbronnba tartó S4-es sebesvonatot (Eilzug), ami ránézésre villamosként bújt elő a többi villamos közül, feledhetetlen volt. Akkor, két nagyvasúti átszállás közötti rövid idő alatt csak a képzeletem maradt, hogy milyen lehet vajon a tram-train a belvárosban, hogy lesz a villamosból vonat, hogy utána Heilbronnban megint kicsit villamossá váljon, rejtély volt még évekig.”

A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.