Mobilitástudatos repülőterek - nemzetközi tréning Schwechaton

A Bécs-schwechati nemzetközi repülőtér adott otthont a LAiRA (Landside Airport Accessibility) Interreg Central Europe projektünk szakmai tréningjének, mely témája a repülőterekhez, mint mobilitási csomópontokhoz kapcsolódó szemléletformálás és a már létező jó megoldások megismerése volt. Számos közép-európai nagyváros repülőtéri szakembereivel, közlekedési és gazdaságfejlesztési szereplőivel nem csak az utasforgalom számára látható fejlesztési lehetőségeket vizsgáltuk meg, hanem a repülőterek, mint munkahelyek szempontjaiból is feltártuk azokat a lehetőségeket, melyek révén az egyéni autós közlekedés helyett a közösségi, illetve a sharing megoldások térnyerése segíthető elő.

  

Kozák Balázs, a Mobilissimus szakértője a repülőterek elérésére és klímatudatosabb belső közlekedésére alkalmazható aktív mobilitási megoldásokat mutatta be, melyek részben infrastruktúra alapúak és a regionális együttműködést is feltételeznek, jelentős részben viszont szemléletformáláson nyugvó megoldások, melyeket a munkahelyi mobilitási tervek tudnak egyre elterjedtebbé és elfogadottabbá tenni. Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője a repülőterek, mint mobilitási központok jelentőségét és lehetőségeit ismertette számos európai gyakorlati példán keresztül mind az utasoldali, mind a munkahelyi szempontok alapján.

Egyre több repülőtér valósít meg az elérhetőséget javító infrastrukturális projektjein túl olyan soft megoldásokat is, melyek a munkába járók fenntarthatóbb közlekedését célozzák akár carpooling megoldások révén, akár egyéb, belső ösztönzőkkel, aktív szemléletformálással. Közös jellemzőik a felhasználóbarát telefonos alkalmazások, melyek nem csak az utazások tervezését segítik, de könnyebbé teszik a mindennapi ingázást és az eseti használatot is. Mindezen eredmények akkor lehetnek igazán sikeresek, ha a repülőtér része egy integrált mobilitási rendszernek, a hálózatok, szolgáltatások és a tarifák tekintetében is.

A konferencia előadásai a projekt weboldalán hamarosan (https://www.interreg-central.eu/Content.Node/LAirA.html) elérhetők lesznek.

A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.