A koronavírus hatása az aktív és mikromobilitásra

Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégánk, Gertheis Antal cikke is megtalálható.

 

„Az új típusú koronavírus-betegség (COVID-19) [...] az egyes közlekedési módokra különböző hatást gyakorolt: míg a légi személyszállítás forgalma összeomlott és a közösségi közlekedés is drasztikus arányban veszített az utasszámából, az egyéni gépjárműforgalom kevésbé esett vissza és ellentétes hatások eredőjeképpen hamarabb vissza is állt a válság előtti szintre. Az aktív és mikromobilitás iránti kereslet ugyanakkor jellemzően növekedett, amire a személyes kontaktus elkerülésére törekvés, a szezonálisan kedvezőbbé váló időjárás, a gépjárműforgalom csökkenése és szabadidős célú utazások esetén az egyéb időtöltési lehetőségek beszűkülése is hatással lehetett. Jelen cikkben ezt mutatom be magyarországi városok adatai alapján, és azt vizsgálom, hogy a forgalomra hogyan hathatott a koronavírus-járvány és az arra válaszul hozott korlátozások és közlekedéspolitikai intézkedések.”

Továbblépés a cikkhez: https://ktenet.hu/uploads/varosi_kozlekedes/pdf/Online_ujsag/VK_2020_Online_kulonszam_17-24.pdf

A fenntartható városi mobilitástervezés az Európai Unió városi közlekedéstervezési koncepciója. A fenntartható városi mobilitási tervek (Sustainable Urban Mobility Plan – SUMP) kidolgozására vonatkozó első útmutató 2013-ban jelent meg, és azóta bőség...
Tovább »

2021. január 04.
December 8-án online eseményen mutatták be a CIVITAS e-kiadványát, melyben hét város mutatja be mobilitási megoldásait.  A kiadványban szereplő esettanulmányok között Pozsony, Madrid, Helsinki, Aachen, Rethymno és Szarajevó mellett Szeged is szerepel...
Tovább »

2020. december 10.
Elérhető a Városi Közlekedés online különszáma, melyben kollégáink, Ekés András és Surányi Ráchel cikke is megtalálható.   „A városi közlekedés a járványnak éppúgy elszenvedője volt (és lehet), mint sok más ágazat, a magára találás folyamata viszont...
Tovább »

2020. december 03.