A kommunikáció szerepe a mobilitásban

A SMARTMOVE projekt zárókonferenciáján a Mobilissimus is képviseltette magát 2016. június 22-én, Kölnben.

A projekt keretében új módszertant fejlesztettek ki a közösségi és környezetbarát közlekedési módok népszerűsítése céljából. Az AMC – Active Mobility Consultancy – megközelítés lényege a közlekedésben résztvevők aktív bevonása a kommunikációs folyamatba, közvetlen (hagyományos és elektronikus direkt marketing, valamint személyes beszélgetések) és közvetett (online felületek, közösségi média) csatornákon keresztül.

A módszerben élesen elválik egymástól a meggyőzés céljából végzett kommunikáció, ahol új utasok megnyerése a cél, illetve az informatív jellegű, amelynek segítségével az adott célcsoportra testreszabott, részletes tájékoztatást nyújt a szolgáltató.

Az AMC módszert nyolc európai városban sikerrel alkalmazták projekt keretén belül. A résztvevő városok esetében mindenhol eltérő kihívásokkal kellett megküzdeni, de a cél ugyanaz volt: a közösségi és környezetbarát közlekedési módok térnyerése. A megoldandó problémák és a kitűzött helyi célok alapján eltérő célcsoportokat szólítottak meg, és a kommunikáció tartalma és módja is ehhez igazodott.

A projekt keretében elkészült útmutatónak köszönhetően AMC módszertani elemei a helyi körülmények figyelembevételével más európai területekre, így magyar városokra is adaptálhatók, ugyanakkor hangsúlyozni kell, hogy az aktív kommunikáció bevezetése csak megfelelő szintű szolgáltatások biztosításával lehet sikeres – a résztvevő városokban ezért jellemző volt a kommunikációs kampányt megelőző szolgáltatásfejlesztés.

Ahogy a képeken is látszik, Köln városa tökéletes helyszínt nyújtott a konferenciának: az óvárosra és a modern városrészekre egyaránt jellemző élhető közterületei, valamint logikusan felépített, kényelmes és modern közösségi közlekedési rendszere jó példával szolgál minden résztvevő város számára.

 

A Magyar CIVINET 2021. február 24-én tartotta meg 19. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A Szemléletformálás és kommunikáció a városi közlekedésben címen megtartott félnapos webináriumon hat előadás j...
Tovább »

2021. március 17.
Mobilitás mint szolgáltatás (MaaS) és fenntartható városi mobilitástervezés címmel új tematikus útmutató jelent meg magyarul, a SUMP Útmutató második kiadásához kapcsolódó kiadványok egyikeként. Bemutatja a MaaS koncepcióját és azt, hogy miért fontos...
Tovább »

2021. március 16.
A SUNRISE (Sustainable Urban Neighbourhoods Research and Implementation Support in Europe, azaz Fenntartható városrészek kutatása és a megvalósítás támogatása Európában) projekt keretein belül megvalósuló forgalomcsillapítási intézkedések március ele...
Tovább »

2021. március 12.