Helytakarékos közlekedés

A SASMob projekt célja, hogy Szeged a közszféra, a vállalkozások és a közlekedési szolgáltatók együttműködésével egy multimodális, inkluzív és alacsony környezeti hatású mobilitás felé mozduljon el. Ennek egyik eleme a helytakarékos közlekedés.

A városi közlekedésben gyakran szűk keresztmetszet a kevés hely. A legkevésbé helytakarékos közlekedési eszköz az autó, ezért érdemes inkább a gyaloglás, kerékpározás, közösségi közlekedés számára több helyet adni, hogy minél többen elférjünk. Ezt mutatja be a Mobilissimus szakmai irányításával készült infografika.

 

A Mobilissimus szakmai partnerként az intézményi mobilitástervezés terén szerzett tapasztalataira építve támogatja a hét, összesen mintegy 5000 főt foglalkoztató szegedi partner munkahelyi mobilitási tervének megvalósítását. Feladataink a projektben többek között:

  • mobilitási tervek megvalósításának támogatása és a fenntarthatóbb munkába járást segítő intézkedések elősegítése;
  • GriffSoft támogatása egy olyan IT platform létrehozásában, amely adatokat szolgáltat a foglalkoztatottak munkába járási szokásairól; és
  • a munkahelyi mobilitási tervek megvalósulásának nyomonkövetése és értékelése.
A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.