Elindult a közösségi tervezés Törökőrön

Megtartották az első közösségi megbeszélést Törökőr mobilitási fejlesztéséről. A Pillangó parki Szomszédünnepen a lakók fejenként 27 ezer virtuális forintot oszthattak szét attól függően, hogy a városrész gyalogos-, kerékpáros-, autós- vagy tömegközlekedését, illetve parkolási lehetőségeit fejlesztenék-e inkább. A Mobilitási hét alkalmából a MIZUglónk program szakemberei bemutatták a kerületbe tervezett bérbicikli-rendszert és egy különleges kerékpártároló dobozt is.

A zuglói önkormányzat a SUNRISE projektben nyert uniós támogatást Törökőr mobilitási fejlesztéséhez. A projektben a Mobilissimus és a BKK szakmai partnerként vesz részt. A beruházás megtervezése a MIZUglónk program keretében zajlik, az érintett lakosság bevonásával. Ennek első állomásaként szeptember 16-án, a Pillangó parkban kérték ki játékos formában a környékbeliek véleményét.

A szervezők öt urnát helyeztek ki, amelyek egy-egy lehetséges, Törökőrben megoldandó problémát jeleztek. Az arra járók 27 ezer forintnyi játékpénzt kaptak, amelyet aszerint oszthattak szét a dobozok között, hogy a környéken milyen fejlesztést tartanának a legfontosabbnak. A legtöbb, 97 ezer forintnyi virtuális összeg a kerékpáros közlekedés fejlesztésére gyűlt össze, míg a gyalogosforgalom könnyítésére 56 ezer, az autós közlekedés fejlesztésére 52 ezer, a parkolási lehetőségek bővítésére 60 ezer, a tömegközlekedés modernizálására pedig 32 forintot szántak a lakók.

A szervezők két térképet is kitettek, az egyiken azt kellett bejelölni, ki, merre és milyen eszközzel közlekedik a városrészben, a másikon pedig a problémás szakaszokat mutathatták meg. A legtöbben arra panaszkodtak, hogy a fizetős parkolás bevezetése miatt az autósok beljebb húzódtak, ezért a Pillangó park környékén nehéz parkolni, de többen jelezték, hogy javítani kellene a bicikliutak minőségén is.

Volt, aki a vasúti sín mellé javasolt kerékpárutat, egy másik lakó pedig a Mogyoródi úti Lidl előtt látna szívesen lassító táblát az autósok számára. A Tisza István térre és a Tesco környékére sokan kértek biciklitárolókat.

A Mobilitási hét alkalmából a MIZUglónk program szakemberei az Andrássy úti forgatagba is kitelepültek. A Sunrise mellett bemutatták a Chestnut projektet is, amely a Duna Transznacionális Program támogatásával működik.

– Célja a mobilitási tervezés emberre fókuszáló módszereinek kidolgozása. Ezen belül Zugló szakmai segítséget kap saját módszereinek kifejlesztésére – magyarázta Szokolay Örs, az önkormányzat stratégiai tanácsadója, aki azt is elmondta, hogy idén ősztől elindulhat a kerületben egy bérbicikli-szolgáltatás is, amelyet egy applikáció letöltésével lehet majd igénybe venni.

(forrás: Zuglói Lapok / zuglo.hu, fotók: Képszerkesztőség)

Kapcsolódó projekt: 
A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.