Elfogadta a Közgyűlés a megyei kerékpáros stratégiát és az EuroVelo 13 fejlesztését

A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés 2019. február 15-i ülésén megtárgyalta és elfogadta a Bács-Kiskun megyei kerékpáros stratégiát és Az EuroVelo 13 Bács-Kiskun megyei szakaszának fejlesztési stratégiáját.

A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat a kerékpáros stratégiával irányt kíván mutatni a kerékpárosbarát infrastruktúrafejlesztés és kerékpáros turizmus fejlesztésében érdekelt szereplők számára. A célok átgondolásával, a fejlesztési irányok kijelölésével Bács-Kiskun megyében hosszú távon kívánja biztosítani a kerékpáros közlekedés és a kerékpáros turizmus számára szükséges összetett feltételrendszert. A fejlesztések átgondolt tervezése, összefüggő hálózat kialakítása a fejlesztési források felhasználásának is a leghatékonyabb módja.

Az EuroVelo 13 útvonal fejlesztése a Bács-Kiskun megyei kerékpáros stratégia víziójának elérését szolgálja. A nyomvonal által érintett térség 12 települése 2017-2018-ban létrehozta a Felső-Bácska–Homokhát Natúrparkot; számukra az EV13 eszköz arra, hogy a kerékpáros turistákat a térségbe vonzza, a települések értékeit összekötve, felfűzve megismertesse a látogatókkal – a fő nyomvonalon túl hálózatosan számos alternatív útvonalat, kitérési és körtúra-lehetőséget biztosítva –, és ezáltal hozzájáruljon a látogatószám, a tartózkodási idő és a turisztikai költés növeléséhez.

Fénykép: Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat (1), Felső-Bácska - Homokhát Natúrpark (3, 6), Bácsalmás Város Önkormányzata (4,5)

A dokumentumok letölthetők a következő linkekről:

 

Forrás, nyitókép és további információ: 2019. február 15-i közgyűlési dosszié; Közgyűlési beszámoló

A közlekedési balesetek számát és súlyosságát két tényező határozza meg: a forgalom nagysága (minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb valószínűséggel lesznek balesetek is) és a sebesség, amely a balesetek súlyosságának legfontosabb meghatározója (a n...
Tovább »

2020. október 16.
A város közlekedésének tervezéséhez fontos ismerni a jelenlegi helyzetet, a mai mobilitási helyzetképet. E helyzetkép legfontosabb állításai a következők: Mátészalka lakói számára a vasúti kapcsolatok mai formájukban nem tekinthetők igazán fontosnak,...
Tovább »

2020. október 08.
A Magyar CIVINET 2020. szeptember 16-án tartotta meg 17. találkozóját, mely az elmúlt néhány eseményhez hasonlóan a virtuális térben zajlott. A félnapos webinárium öt előadást foglalt magába. A bevezető előadást Gertheis Antal, a Mobilissimus ügyveze...
Tovább »

2020. október 06.